The Perfect Jubah

Blog Harian

Aku ada sehelai jubah yang aku sangat suka. Kain dia sedap dan aku biasanya pakai bila aku pergi Masjid atau Surau yang mana jumlahnya takdelah banyak mana pun. Aku akan pakai jubah tu forever kut sebab elok lagi.

Tapi sebenarnya post ini bukan pasal jubah pun. Post ini pasal Ramadhan semasa PKP yang mana seluruh dunia dilanda krisis. Ramadhan kali ni walaupun tak macam dulu-dulu tapi dia jadi special. Special sebab aku spend banyak masa dengan wife dan anak-anak. Benda spend banyak masa dengan family ni ada dua je lah, jadi lebih erat dan penuh kasih sayang atau jadi negatif dan penuh pergaduhan. Alhamdulillah aku dapat yang positif.

Dalam Ramadhan kali ni kitaorang dapatlah bertadarus dan aku dapatlah sembahyang terawih cukup 30 hari. Yang aku dapat jadi Imam most of the time. Sebab ada masa aku bagi anak-anak aku break lah sebab first time macam ni. Lepas tu sebab musim macam ni dapat berjimat sikit so aku dapatlah join orang lain menderma waktu malam Ramadhan, walaupun tak banyak, tapi harapnya dapatlah pahala sesikit atau harapnya dapatlah membuka rezeki yang lebih banyak lagi pada kami sekeluarga.

Lagi satu Ramadhan kali ni aku personally sangat sihat. Takde masalah perut ke gastric ke macam tahun lepas sampai tak dapat berpuasa sehari. Aku harap tahap kesihatan macam ni kekallah berpuluh tahun lagi.

Akhir kata, aku rasa Ramadhan kali ini special dan banyak benda yang nak disyukuri, macam family happy, company jaga elok-elok masa crisis walaupun project aku masih buntu, aku dapat jadi proper Imam pada family, puasa almost sempurna, dua-dua subject aku dapat A markah 90++ dan macam-macam lagi lah.

Kepada family yang ajak datang rumah or nak datang rumah, aku mintak maaflah kali ni aku tak boleh accept sebab aku tak boleh afford nak get sick at the moment. Banyak lagi benda yang aku kena selesaikan dan perlu berada dalam kesihatan yang terbaik.

Selamat Hari Raya, Maaf Zahir & Batin. Maybe tajuk post ini patut jadi The Perfect Ramadhan.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s